2017. december 8., péntek

LOW NOISE: IGAZ VAGY HAMIS?

A DJI legutolsó bemutatott gépe a Mavic Platinum volt. Itt hatalmas újítást nem hoztak a gép terén, mert a kamera, akkumulátor, forma minden maradt a régi, ám mégis lett egy különleges újítás: a hangja. Igen, tényleg a hangja! Sokan nem is értették ezt a dolgot, köztük elsőre mi sem. Azért kiadni egy gépet, mert más a hangja? Minek? Most, hogy megérkezett hozzánk is, eljött a teszt ideje.

Az új lapátok első fogásra hasonlónak tűnnek a régihez, ám a vége a lényeg. Ott a repülőgépekhez hasonló lett a kialakítás, így változott az általa keltett levegő irány és a hangja is. Az új lapátok 8331, míg a régi 8330, tehát egy egységnyivel meredekebb és a közepe kicsit vastagabb, de hogy ez mit jelent a valóságban? A Platinum a lapátokkal együtt új ESC-ket (motorvezérlőket) is kapott, amivel simábban pörögnek a motorok. Ezek összessége, hogy 3 perccel tovább tud repülni majd. Az ígért 60%-os hangcsökkenést pedig úgy érik el, hogy az új lapátoknak köszönhetően megváltozott a frekvencia is. 



A régi Mavic Pro alapból magas hangot alkot repülés közben, míg az új egy mély hangot ad. A mély hang pedig halkabb és nem bántja a füleket. Tényleg működik! Hogy ennek miért van értelme? Egy beltéri forgatás estén nem mindegy a gép által keltett levegő mennyisége és iránya, valamint a hangja sem. ITT tekinthető meg drón a MyActionCam oldalán.

Természetesen ezért sokan nem vennének új gépet, mert a Mavic Pro is tökéletesen működik és teszi a dolgát, így felmerül a kérdés, hogy ott ér-e valamit az új propeller?

Hamarosan erről is írunk...




1 megjegyzés:

  1. igen, én is megcsodáltam! amúgy a képen sima mavicra van rátéve? (ami többeknél proptöréssel ért véget?)

    VálaszTörlés